Ως σολίστ της Καμεράτα εμφανίζονται στη συναυλία οι υπότροφοι του Διαγωνισμού «Αλεξάνδρα Τριάντη» Μαρίτα Παπαρίζου (μέτζο σοπράνο), Παναγιώτης Τζιώτης (βιολί), Αγγέλα Γιαννάκη (βιόλα), Χρυσή Πιλαφτσή (φλάουτο), Δημήτρης Βάμβας (όμποε), Δημήτρης Δεσύλλας (κρουστά). Ο συνθέτης Βάσος Νικολάου, επίσης υπότροφος «Αλεξάνδρας Τριάντη», συμμετέχει με έργο του για έγχορδα και κρουστά.
Παρουσιάζονται επίσης τα έργα «Trauermusik» του P. Hindemith, το πρώτο μέρος (Allegro moderato) από το «Κοντσέρτο για βιολί σε ντο μείζονα» του J. Haydn, το δεύτερο μέρος (Adagio) από το «Κοντσέρτο για όμποε σε ρε ελάσσονα» του A. Marcello και το πρώτο μέρος (Andante cantabile - Allegro scherzando) από το «Κοντσέρτο για φλάουτο και ορχήστρα εγχόρδων» του A. Jolivet.
Έγραψα το έργο «Noble Songs for a Noble Artist», για να εκφράσω το θαυμασμό μου για μια καλλιτέχνιδα που ποτέ δεν γνώρισα. Δεν είχα μιλήσει ποτέ με φίλους της ή με ανθρώπους που την ήξεραν. Δεν είχα καν ακούσει τις ηχογραφήσεις της. Ήξερα μόνο όσα είχα διαβάσει για τις καλλιτεχνικές και τις ανθρωπιστικές δραστηριότητές της. Η Αλεξάνδρα Τριάντη απέκτησε διεθνή φήμη σαν κατ’ εξοχήν ερμηνεύτρια του γερμανικού Lied. Θα πρέπει να υπήρξε επίσης μια διανοούμενη και μια μεγάλη Κυρία. Μη γνωρίζοντάς την λοιπόν προσωπικά, πιστεύω πως δημιούργησα και κράτησα στο μυαλό μου ως μορφή της εκείνη του ιδανικού «ευγενούς» καλλιτέχνη.
Συμμετέχω στην Επιτροπή των «Υποτροφιών Τριάντη» για νέους Έλληνες μουσικούς και με συγκινεί πάντα η πρωτοβουλία της για το ξεκίνημα του Συλλόγου των Φίλων της Μουσικής και του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Της οφείλουμε πολλά και η προσωπικότητά της θα πρέπει να αποτελεί λαμπρό παράδειγμα προς μίμηση.
Η στενή μου φίλη και συνεργάτις, ποιήτρια Τούλα Τόλια, με βοήθησε όπως πάντα, να επιλέξω «ευγενείς» στίχους γνωστών ποιητών σε διάφορες γλώσσες. Η μουσική, άλλοτε τονική και άλλοτε ατονική, αναζητά να εκφράσει το νόημα, το κλίμα, τους ακριβείς τονισμούς των λέξεων, τη γλώσσα και το χαρακτήρα του κάθε ποιήματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου